Jaja we zijn er! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Jaja we zijn er! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Jaja we zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 Januari 2015 | Tanzania, Ilula

Zo.. Na een dag in het vliegtuig te hebben gezeten was ik eindelijk aangekomen in Dar Es Salaam! Ik had een uur vertraging dus Valencio stond me al op te wachten! Het was even spannend met mijn visum maar ook die kreeg ik uiteindelijk! En dan loop je naar buiten en dan ruik je Afrika! Wat bijzonder! Het is half 12 Savonds en het was 28 graden! Het zweet brak me aan alle kanten uit! Hahaha

Toen met Valencio de auto in! Wilde ik instappen ging ik bijna achter het stuur zitten. Het is hier namelijk hetzelfde als in Engeland. Toen gingen we vol gas.. Letterlijk vol gas naar het hotel. Levensgevaarlijk.. Door rood rijden enzo. Maar ik heb het overleefd. Eenmaal in het hotel heb ik lekker een nachtje wakker gelegen van de hitte en om half 7 zou Valencio me alweer op komen halen om naar de busstation te gaan.

Half 7.. Geen Valencio! Kwart over 7.. Toch maar even bellen. Jahoor hij had zich verslapen hahaha heb ik weer. Dus nu moesten we nog harder rijden naar de bus. Hij heeft em op een gegeven moment geparkeerd en toen moesten we even de snelweg overstekken met 2 koffers van 23 kilo. Wel grappig want ik was echt in Afrika! Meteen gaos en indrukken! Maar goed en wel zat ik in de bus om 8 uur.. Vertrok die pas om 9 uur dus een uur lang in 32 graden in de bus gezeten.

In de bus ontmoeten ik Eric Naali! Super aardig vent en vertelde mij veel over Tanzania en ik over Nederland. Wat zijn de mensen hier aardig! Na 6 uur reden we door het national park! Ik heb aapjes, antilopen, buffels en giraffe gezien!! Welkom in Afrikaaaa!!

En toen was ik in Ilula en stond ik langs de weg met me koffers. Tamari haalden me op en Jake kwam met het golfkarretje mijn koffers halen. Ik kreeg een super warm welkom. Ik kreeg me kamertje te zien en even rusten.

Savonds werd er voor me gezongen en stelde ik me voor aan iedereen die in het weeshuis slaapt. Jammer genoeg hebben de kleine kindjes vakantie dus zijn ze er nog niet. Ze komen zaterdag! Toen heb ik Savonds gekaart met de Amerikanen en Berrit de eigenaar van het weeshuis.

Tijd om naar bed te gaan.. Geen oog dicht gedaan natuurlijk. Beestjes die in me bed liepen.. Honden die blaffen hahaha

Dag 3
Ontbijt om half 8. We beginnen de dag met een lied en gebed. Op dit moment zijn er 7 priesters aanwezig uit heel Tanzania dus het is echt heel bijzonder! Ik werd genoemd in het gebed en verwelkomt door iedereen. Na het ontbijt kreeg ik een Tour zodat ik de hele omgeving kon zien. Enicka en Ajeron hebben me echt alles laten zien! Wat is het hier groot en groen en rustig! Heerlijk!
Smiddags mocht ik rusten dus ben ik lekker in bed gaan liggen.

Maargoed ik zal et even kort maken nu. Ik heb me de eerste paar dagen echt niet fijn gevoeld ik wilde naar huis en was er al klaar mee. De omstandigheden hier zijn echt slecht. Vergeleken thuis. Ik had echt een cultuurschok! Maar ik voel me nu helemaal top ik heb een nieuwe vriendin erbij! Ze heet Yui en komt uit Japan! Ze heeft me Iringa laten zien en zijn lekker op een terrasje gaan zitten.
Vandaag heb ik nutella gehaald voor op me brood ik de ochtend!
Heb ook mijn werk VISA geregeld dus we kunnen aan de slag!

Dus ja het is veel zwaarder als dat ik dacht! En ja wat hebben ze het hier slecht! Maar wat zijn ze hier aardig en vriendelijk! Ze zeggen iedereen gedag en vragen elke dag of je lekker geslapen hebt en of je je goed voelt. Wat zijn wij in nederland stug en gestresst! Zonde!!!

Morgen is het weekend en dan heb ik lekker vrij!

Wat krijg ik te eten? Rijst rijst rijst en rijst hahaha ik ben ook zeker al 2 kilo kwijt! En dat na 5 dagen! Hahaha..

Nou dat was het.. Ik zal proberen morgen foto's te plaatsen!

  • 09 Januari 2015 - 12:28

    Tamara Heuvink:

    Hoi Nichtje

    Leuk hoor je verhalen zo te lezen. Maar doe je wel voorzichtig met dat
    Hard rijden haha. Ik ga je zeker volgen met al je verhalen die je hier opschrijft.
    Groetjes Tamara

  • 09 Januari 2015 - 13:06

    Mama:

    Superleuk te lezen lieverd, al je verhalen samen, begint zich zo een beeld te vormen voor mij/ons.

    Nutella! Joepie! en vit. pillen nemen he. Leuk, ben heel benieuwd als morgen de kinderen er zijn, en hoe ze naar je kijken haha!
    Rustig aan, het is nog acclimatiseren dit, dat gaat langzaam over en dan ben je gewend dat je daar bent.

    Denk altijd aan je, VEEEEL liefs, mam xxxxxx

  • 09 Januari 2015 - 15:26

    Diana:

    hallo Jess, leuk om je reis verslag te lezen en ja van die i cultuur schok weet ik alles van!!! je normen en aarden van Nederland moet je even van je afleggen en dat duurt een poosje. de ervaring die je daar opdoet maakt je voor altijd een ander mens. hoop echt dat je vol gaat houden weer een overwinning op jezelf heel veel succes en hou je staande he!!! lieve knuffel van mij en oma xxx

  • 09 Januari 2015 - 17:17

    Marijke Jansen :

    Lieve jes ik heb genoten van je verhaal ik ben zo trots op je en natuurlijk is het aanpassen maar kop op ga ervoor xxx ik

  • 09 Januari 2015 - 21:27

    Kimmieeeee:

    lieverd,,

    Wat mooi om jou verhaal te lezen! Gekukkig voel je je nu al weer wat meer op je gemak! Onwijs veel succes & plezierr ik blijf je volgen mop!!

    Een hele dikke kus & knuffel van Mexi & van mij ❤️❤️❤️

  • 10 Januari 2015 - 10:30

    MIranda Angenent:

    Wat bijzonder om jouw verhaal te mogen lezen. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Gelukkig ben je de eerste moeilijke dagen doorgekomen. WIj wensen je veel succes. Groetjes van Miranda en Amber

  • 10 Januari 2015 - 22:33

    Marion Van Den Berge:

    Hoi Jess,
    Geweldig om zo jouw reis een beetje te kunnen volgen. Ik snap ook heel goed dat je niet zomaar een andere wereld en ander klimaat binnenstapt, maar je bent nu een poosje verder, vandaag de kinderen, ben benieuwd hoe dat is!! Succes daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 12212

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: