Week 12: laatste werkweek voorbij! Pff.. - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 12: laatste werkweek voorbij! Pff.. - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 12: laatste werkweek voorbij! Pff..

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 Maart 2015 | Tanzania, Ilula

Morgen me laatste dag hier! Werkweek is voorbij. Morgen mijn koffers pakken zorgen dat alles klaar is voor maandag ochtend en dan houd het toch echt op! Zo dubbel.. Pff.. Maar ik zal deze laatste werkweek even vertellen!

Zaterdag 20-3
Heeeeeerlijk geslapen! Ontbeten en richting iringa! Zitten we goed wel in de bus.. Op elkaar gevouwen en wel.. Zakt die hele bus naar links! Waren een half uurtje onderweg zoiets hahaha dus allemaal eruit! Sta je daar langs de weg!! 3 mannetjes eronder.. Ze hebben iets vast gebonden met touw en toen konden we weer! Of het veilig was weet ik niet hahaha! In Iringa lekker gegeten beetje gewandeld en toen we het zat waren gingen we naar huis! Stappen we uit regende het megaaaa hard haha en we moesten 20 min lopen dus we waren doorweekt maar we hebben wel gelachen! Savonds na et avondeten zingen we om 9 uur altijd maar de meiden waren laat. Dus ik dacht ik ga wel op de gang staan klappen en probeer een Swahili liedje te zingen dan komen ze wel. Ze kwamen ook.. Met tranen van et lachen haha was natuurlijk niks van de verstaan wat ik zong!

Zondag 21-3
Iedereen ging naar de stad.. Ikkuh niet!! Dus lekker op me bedje gelegen in de ochtend en smiddags ging ik met Ajolon wandelen! Was echt super gezellig. Het regende wel maar we hadden een motto van de dag: I don't care!! Dus gewoon doorwandelen! We zijn ook nog bij Enicka thuis beland! Super gezellig!!! En in het donker naar huis gewandeld! Eerste keer hier en wat is het ook donker! Maar was veilig met Ajolon dus kwam goed! Was echt echt echt een hele leuke middag!!

Maandag 22-3
Laatste week gaat nu echt in! Bizar.. Besef het eigenlijk niet echt.. Maargoed.. Vandaag hebben Janna en ik The Jessica House aan de binnenkant geschilderd en heb ook even een hart geschilderd aan de binnenkant. Jake had een zandbak gemaakt dus die hebben we ook geschilderd en nu is het helemaal af!! Het is zo leuk geworden!! Ben echt heeeeel blij! Smiddags Ajolon weer geholpen.. Pffff het is dat het zijn werk is anders had ik et niet gedaan! Optijd naar bed want had amper geslapen!

Dinsdag 24-3
Mega goed geslapen! Maar echt heel goed! Zat vol energie.. Op irritatie van andere! Hahaha sochtends ging ik voor de laatste keer naar pre-school! Heb daar met de jongste kinderen gespeeld! Echt een goeie school! Hopen dat ik een samenwerkingsverband ergens kan opzetten! Smiddags Ajolon weer geholpen!! Oooh en heeel belangrijk nieuws! Ik heb een husband! Hahaha ik en Selomon hahah we zitten iedereen voor de gek te houden ik hou er van! Ga ze missen!

Woensdag 25-3
Vanacht weer heeeeerlijk geslapen! Heb de hele nacht over thuis gedroomd! Me huis, vrienden, familie hahaha alles kwam voorbij! Maar vandaag weer werken met Ajolon. Doe het express de hele week.. Laatste beetje tijd samen hahaha en neeeeeee is gewoon als vrienden! Smiddags kwam Berit terug uit Dar Es Salaam schijnt daar 1 groot drama te zijn met water maar niet vlak bij het vliegveld dus ik kan nog steeds naar huis! Hahaha Savonds weer potje kaarten.. Dat me dat nog niet is gaan vervelen haha en toen optijd in het bedje!

Donderdag 26-3
Heeerlijk geslapen! En is maar goed ook want mega drukke dag!! Ik ga met Ajolon alle IOP gebouwen checke! 1. Het zijn er veel en 2. Ze liggen allemaal ver uit elkaar! We hadden de ochtend al veel gedaan en waren gesloopt ook. Dus middag naar de high school gegaan en daar alles gecheckt! Gelukkig was het ook 26 graden hahaha dus was lekker warm! Ik was gesloopt na die dag. We waren half 6 terug en heb lekkere kouwe douche gepakt en ben optijd naar bed gegaan! Helemaal op!

Vrijdag 27-3
Afscheid Babu Jake! Hij ging vandaag afscheid nemen van de staff want hij vertrekt zondag! Komt hij in zijn prachtige groene nieuwe overhemd aan en zonnebril op hahaha heerlijk vent is et ook! Ging die zingen voor Josepha! Wat heb ik toch met die man gelachen! Na het ontbijt heb ik me lekker rustig gehouden! Ik ben niet zo lekker maar het voelt precies hetzelfde als toen ik vertrok hierheen! Hele dag met een brok in me keel! Dus overdag Ajolon geholpen met zijn werk en me koffer alvast gepakt. Het past allemaal niet dus ik moet even een koffer kopen. Hahaha maar Savonds voor et avondeten kwamen de eerste traantjes! Ga je echt missen.. In 3 maanden maak je echt wel goeie vrienden!

Zaterdag 28-3
Kleding markt!! 6.15 uur eruit! Veeeeel te vroeg hahaha om 7 uur waren we buiten met de staff alles klaar zetten tafels en de kleren erop! Niet normaal veel kleren! Om 11 uur kwamen de mensen. Rennend binnen haha zo is het de hele dag door gegaan voor mij een beetje lastig aangezien ik niet goed Swahili spreek! Hahaha verstaan gaat redelijk maar spreken hahaha maar is me allemaal gelukt! Maar ik werd weer is vervelend dus ik ging proberen of ik Ajolon en Adam in een jurk kreeg! En is me gelukt hoor hahahaha tranen over me wangen. Gaat Ajolon nog door de megafoon praten dus iedereen op de markt keek naar hem. Geniaal.. Echt geniaal! Maar zijn reactie: Jess you let me do crazy things! Hahaha ik hou ervan! Om 17.00 uur was de markt afgelopen dus opruimen en daarna hebben Bibi en ik het geld geteld! Is goed verdient die dag!! Daarna eten en kaarten en nu dus op me bedje!

Morgen dus laatste dag! Zwaaaaar bizar! Ik maak maandag nog een nieuwe blog over het afscheid enzo! Ene laatste nachtje.. Pff vind het maar raar!!

  • 28 Maart 2015 - 21:25

    Sab:

    Het mocht eens tijd worden! X

  • 28 Maart 2015 - 21:29

    Sab:

    Het mocht eens tijd worden! X

  • 28 Maart 2015 - 21:29

    Sab:

    Het mocht eens tijd worden! X

  • 28 Maart 2015 - 21:29

    Sab:

    Het mocht eens tijd worden! X

  • 30 Maart 2015 - 09:38

    Mam:

    En nu sta je al op de bus te wachten die er nog niet is.... en morgen ben je thuis, jiehoeoeoeoeeeeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 12184

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: