Week 6: Familie week!!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 6: Familie week!!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 6: Familie week!!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Februari 2015 | Tanzania, Ilula

Ik ben op de helft!!! Aan de ene kant vet snel gegaan en aan de andere kant als ik mijn eerste dag lees in me dagboek voelt het al een jaar geleden hahaha Maargoed deze week was super bijzonder dus ik zal maar beginnen!

Zaterdag 7-2
Het dagje met de Afrikaanse familie!! Om 9 uur vertrokken we richting de bergen. Onderweg moesten we nog even boodschappen doen voor het eten. Eindelijk aangekomen bij het gezin was daar je baas van het gezin Roland (76 jaar) zijn kinderen en kleinkinderen waren er ook en zijn vrouw kwam later. Maargoed leukste van die dag.. Janco mocht een kip slachten. Dus wij achter het huis tussen de bosjes met de kippen en een mes. Ik vond het echt vreselijk! Ik altijd met me grote mond maar dit was echt niet leuk! Maar Janco deed het vet goed!! Dus de 2de kip mocht me vader doen! Zonder blikken of blozen natuurlijk. Daarna mocht ik hem plukken! Aaaaah wat vreselijk. Heb de halve kip gedaan toen ben ik tomaten gaan snijden. Haha Maargoed tijdens het koken cultuur gesprekken gehad met Roland. Ajolon was mee om alles te vertalen haha hij had het wel zwaar.. Toen was het eten klaar vond Roland dat ik als jonge vrouw wel voor iedereen kon opscheppen! Ik was woest.. Echt woest! Moest ik een bord pakken en dan opscheppen en dan zeiden hun wel stop! Kijk is et 1 pan alla.. Maar het waren 7 verschillende bakken! Ik was wit heet!! Ik voelde me zwaar beledigd! Zegt Ajolon ik doe me eigen bord wel! Ik zeg: mooi niet dat is je trots dan doe ik jou vreten ook! Ik was zo kwaad dat ik zelf maar een heel klein beetje had genomen! Hoefte dat eten niet meer! Terug in de auto dikke discussie met Ajolon hoe ze het in hun hoofd halen om vrouwen onder mannen te zetten! Hahaha ik wordt nog kwaad als ik het typ!! Maargoed.. Dat was dus zaterdag!

Zondag 8-2
Op naar Iringa! Met het golfkarretje met 6 witte mensen richting Mtua om daar op de bus te stappen. Eenmaal in Iringa aangekomen naar een Grieks restaurant gegaan en lekker een hamburger gegeten en koffie gedronken. Krijg ik daar ineens een huil bui! Geen idee waarom.. Emotie aanval denk omdat ik even met me papa en broertje was! Onwerkelijk.. Daarna zijn we over de markt gelopen en langs de kraampjes enzo. Toen de supermarkt in stond daar een weegschaal! Dus ik kon me wegen na 5 weken!! 7 kilo lichter! Iets meer als een kilo per week! Niet normaal! Wat nou Sonja bakker! Daarna zijn we lekker Heineken biertje gaan drinken en toen in de regen richting het busstation. Hadden we maar besloten om een taxi te nemen. Gaat die ouwe nog achter het stuur zitten.. Taxichauffeur vond het niet heel grappig. Wij wel hahaha

Maandag 9-2
Ontspannen dagje.. Hebben sochtends de letters opgehangen van de Bieb. Daarna hebben pa en Janco nog even wat andere dingen gefikst. Ik moest namelijk nog wat computer werk doen. Smiddags met de meisjes lekker buiten gezeten en ze babyfimpjes laten zien van mij. Ze vonden het geweldig!

Dinsdag 10-2
Mijn mama en zusje komen vandaag!!! Papa, Janco en Jake gingen op de tractor hout halen voor de speelhut! Super vet! Ik had weer is kantoorwerk te doen dus ging bij Yui in de hall zitten.
De dag ging me veelste langzaam want om half 4 hoefte ik pas bij de bushalte te gaan zitten voor me mama en zusje. Maargoed het is op een gegeven moment toch echt zover dus ik er heen met Enicka. Na anderhalf uur waren ze er!!! Ik dacht ik ga niet huilen maar natuurlijk ging ik huilen! Koffers in de auto en wij wandeld naar het weeshuis! En dan stond ik daar ineens met mijn hele gezin! Helemaal compleet op Afrikaanse grond! Hoe ziek is dat.. Ik was echt zo gelukkig!! Gezegend mens ik!

Woensdag 11-2
Sochtends hebben ik mijn lieftallige gezin de high school laten zien. Met ze alle even aan de wandel! Ik ben zo blij! Daarna gingen pa en Janco verder met de hut! Met de dames ging ik naar het ziekenhuis. Daar een toer gehad.. Savonds laatste avondmaal met het hele gezin! :(

Donderdag 12-2
Ik stond op met een brok in me keel. Sta te tandenpoetsen toen kwamen de tranen al. Loop ik de gang op kom ik me papa tegen.. Hoppa alle kranen open.. Pff gaan me papa en broertje gewoon alweer weg! Zo snel is et gegaan. Als ik dit typ schieten de tranen weer in me ogen! Toen het gebed met al het personeel. Me vader ging ze bedank praatje doen en ik begon weer met huilen! Ik weet niet wat ik heb hier maar emoties zijn hier het uiterste. Na het ontbijt gingen we naar het busstation. 3 kwartier later kwam daar toch echt de bus. Ik ze gedag gezegd huilend en wel natuurlijk haha en toen terug gelopen want ik ging met mama en zusje naar pre school!! Even ik allebei de klassen gekeken en ik moest interview doen met de schoolhoofd. Smiddags hebben we kleine klusjes gedaan en verf gehaald want we gaan de hut verven!! Jeeeej! Savonds in de kamer hebben we 3 kwartier een gesprek staan voeren met onze tandenborstel in onze hand.. Dus foto momentje met de rode neuzen erbij! Hahaha slappe lach echt Heeerlijk!!!

Vrijdag 13-2
Sochtends zijn we de was wezen doen. Herman Brood muziek op.. Super gezellig en daarna begonnen aan de hut!!! Hij is echt heel gaaf geworden! Duurde de hele dag maar was is die leuk en wat zijn die meiden er blij mee! Savonds hadden we afscheidsfeest van Yui!! Met al het personeel.. Super gezellig dus Jake en ik onze feest kleren weer aan! Hebben wij als witte personen nog even een dansje gedaan met de rode neuzen op! Ze gingen helemaal stuk het personeel hahahaha daarna vond Ajolon dat ik nog wel even een praatje kon gaan doen! Dus mocht ik vooraan nog even wat zeggen. Ging me best goed af!! En dat was de avond!! Super leuke avond! Lekker met veel mensen en veel lachen! Topppp ik hou er van!!

Dusssss was echt een top week!!! Mijn hele gezin in Afrika! Ik besef heel goed dat het een geschenk is dat dit gebeurd is! Ik was wel op en top emotioneel en ben het nog!! Mama en zusje zijn hier nog tot woensdag! Wat bizar maar zo fijn dat ze alles gezien hebben en dat wij met het hele gezin dat hutje hebben gebouwd voor de meisjes hier!!

Op naar week 7!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 12201

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: