Week 10: De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 10: De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 10: De tijd vliegt!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Maart 2015 | Tanzania, Ilula

Ollaaaa ben ik weer!! Week 10 ook weer voorbij! Wat gaat het hard! Zal wel gewoon meteen met me weekje beginnen!

Zaterdag 7-3
Zoooo heerlijk nachtje geslapen in het hotel! Naja eigenlijk helemaal niet zo lekker maar geeft niet was weer een nachtje weg. Warme douche gepakt en toen naar het ontbijt met Yui. Alida kwam er ook gezellig bij. Daarna ben ik wezen lunchen op een prachtige plek. Beetje jammer dat ik de naam kwijt ben. Was midden in het bos. Heeel mooi. Toen terug naar Ilula daar zat Ajolon nog te werken dus ben ik maar gaan helpen want ze hadden een deadline! Ik was te laat met avondeten dus waren nog 3 aardappels hahaha dus die gegeten en hop naar bed. Ontspannen zaterdag!

Zondag 8-3
Personeels uitje! Hahaha hoe leuk! We gingen met groot deel van de staf en de weeskids naar Isimila. Prachtige plek met mooie natuur. Ik vond het eigenlijk heel gezellig om gewoon even een vrije dag te hebben met het personeel. Maar met ze alle dus in de bussen. Totaal 92 mensen en op naar Isimila. Is ongeveer anderhalf uur rijden. Daar eenmaal aangekomen kregen we een uitleg ik het museum. Daarna wandeling door het gebied! Echt heeeel mooi! Na 2 uur lopen hadden we lunch en na de lunch een discussie over vrouwen rechten want het was Womans day! Maar was allemaal ik Swahili dus ik ben op het gras in de zon gaan liggen. Daarna de bus weer terug.. Had Ajolon gevraagd of ik nog wat voor hem wilde maken voor zijn werk dus dat heb ik ook braaf nog zitten doen. En zoooo was de zondag ook weer om! Hop hop naar maandag

Maandag 9-3
We hebben een broodrooster gekocht!!! Hahaha hoe luxe. Dus nu sochtends een geroosterd broodje!!! Hahaha heeeerlijk!! Na het ontbijt naar pre-school gegaan. Les gegeven over dieren! Was echt heeeel leuk! Smiddags ben ik met Yui touw gaan halen voor de schommel en het klimtouw! Daar slaagde we redelijk snel in. Dus de schommel gemaakt en opgehangen! De meisjes gingen er meteen op. Ik ben op een afstandje gaan zitten en gekeken hoe ze gebruik maakte van het hele speelhuis. Tranen ik me ogen. Ze waren overal aan het spelen. Echt super leuk! En die schommel is een mega succes!!! Ben zo blij!!! Savonds na het kaarten zag ik dat het aan het onweren was boven de wolken. Heeeel erg bijzonder. Zag er echt heel gaaf uit. Dus Janna, Alida en ik zijn buiten gaan zitten en hebben naar het prachtige natuur verschijnsel zitten kijken.

Dinsdag 10-8
Vandaag de newsletter geschreven! Rustige dag. Smiddags was ik me foto's aan het bekijken van de eerste week! Mannnn wat voelt dat als 100 jaar terug!! En wat voelde ik me toen anders vergeleken nu.. Toen wilde ik naar huis dacht ik dat ik het niet volhield.. En nu wil ik naar wel naar huis maar was het ook niet erg geweest als ik hier nog even bleef! Hihi maar Savonds met het avondeten hadden we roze cake!! Jammie jammie!
Dag om..

Woensdag 11-3
Berit en Osmund waren vertrokken naar Dar Es Salaam en Berit had gevraagd of ik het hek op slot wilde doen om half 8.. Dus als je te laat kwam dan stond je buiten het hek. Ik braaf gedaan. Voelde me megaaaa schuldig dus ben later met de cake rond gegaan en sorry gezegd. Gelukkig kreeg ik allemaal knuffels en vonden ze het helemaal niet erg hihi.. Na het ontbijt Yui op de bus gezet! Die vertrok naar Japan!! Megaaaa jammer!! Leuk wijf dat! Daarna weer de newsletter geschreven maar ik moest even een wandeling dus ben naar de shop gelopen. Daar nog even in de lege flessen bak gesprongen. Ze verklaren me echt allemaal voor gek hier hahaha smiddags ben ik gaan hardlopen had echt energie te veel dus Savonds was ik uitgeput en lag ik om half 10 in bed! Heeeerlijk vroeg slapen.

Donderdag 12-3
Heeeerlijk geslapen!! Megaaaa spierpijn Hahahahah maar het was het et nacht slapen waard! Na het ontbijt kregen we een Tour van Deo naar district 651. 651 hectare land ook van IOP! Super groot en mooi. Heel leuk.. Heeft hij verteld over wat ze er allemaal verbouwen enzo. Smiddags na de lunch heb ik kantoor werk gedaan. Was megaaaa heet buiten dus vond ik helemaal niet erg! Dagje ook weer om..

Zie je hoe snel de dagen gaan!? Zo snel je het leest zo snel ging het ook echt.

Vrijdag 13-3
In de ochtend naar pre-school. Daar eigenlijk de hele ochtend met Mickness zitten praten over de verschillende schoolmanieren in verschillende landen. En vooral ook over het slaan met de stok! Dat doen ze op deze school niet maar op de andere scholen wel. Vreselijk. Even email uitgewisseld zodat we een projectje kunnen opstarten. Hopen dat het me lukt om in nederland een uitwisseling te doen met hun. Lijkt me echt heel leuk. Smiddags gingen Alida en Janna kleren sorteren. Ik ging mee.. Niet om te helpen maar om te vervelen hahaha en toen vond ik een prachtige oma jurk. Dus heb ik aangetrokken. Ik naar buiten toe staan daar 7 van de staff en nog een paar andere mensen. Dus ik rondjes draaien in me nieuwe jurk hahaha ze hebben weer hard om me moeten lachen! Hihi daarna ben ik maar terug gegaan naar de center. Me kantoor baantje even afgemaakt en Savonds hadden als avondeten patat!! Heeeerlijk!

En dat was de week. Niet heel veel bijzonders! Vooral veel gelachen! Wat geweldig is! En nu is het nog maar 2 weken. Laatste 2 weken veel foto's maken en met aantal staff mensen nog leuke uitstapjes doen. Ga ze echt missen! Maar nu het nog maar 2 weken is ben ik ook wel weer blij als ik lekker in me huisje zit. Dubbele gevoelens!

Dussss op naar me ene laatste week!!!!

  • 14 Maart 2015 - 17:15

    Mam:

    "zo snel als je het leest, zo snel gaat het ook..'
    Joh, dan vliegt het echt voorbij. super dat je nog wat uitjes hebt gehad, leuk!
    Dat het Yui allemaal goed mag gaan, doe haar maar de groetjes, heeft ze haar horoscoop al gelezen?
    Veel lieve gedachten voor jou, kissies, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 12177

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: