Week 11: werken, lachen, werken - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 11: werken, lachen, werken - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 11: werken, lachen, werken

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 Maart 2015 | Tanzania, Ilula

Groot besef momentje deze week. Ik keek mijn foto's terug van week 1. Ik zie daar een meisje die even niet meer weet wat ze precies is. Wie is Jessica? Totaal geen idee wie ik ben! En dan kijk je naar de foto's van nu.. Daar zie ik een vrouw.. Een vrouw die gelukkig is.. Weer uitgevonden heeft waar het leven om gaat en wat er belangrijk is in het leven. Ik was het helemaal kwijt maar ik ben echt helemaal terug. Ik was mezelf helemaal kwijt en ook die heb ik weer terug. Belangrijke les is dit geweest!

Maargoed ook een nieuwe week. Dus die zal ik even vertellen.

Zaterdag 14-3
Opstaan was dramaaaa.. Hahaha ik ben zoooo blij als ik weer kan blijven liggen en die wekker niet meer elke dag gaat om 7.15 uur! Maar hoppa eruit en slaap spullen pakken en met de bus naar Iringa! In Iringa me prinsesse kamertje weer gefikst hihi daarna zijn we lekker wezen lunchen.. Ik had vis.. Daarna ging Alida nog even rond wandelen en Janna en ik gingen naar ons kamertje. Even chille en FaceTime! Savonds uiteten bij mama Iringa. Heerlijk!! Daarna FaceTime met me vriendinnetjes! En toen besefte ik dat..... Hun wel echt heeeeel druk zijn! Hahaha maar jeetje was mis ik die meisjes! De telefoon werd doorgegeven en toen wilde ik eigenlijk daar ook gewoon zijn! Maar is goed om te weten hoeveel mensen voor je gaan betekenen!

Zondag 15-3
Als een prinsesje geslapen!! Heeeeerlijke warme douche! Stipt om 10 uur me kamertje uit en ontbijten! Op zondag is er niet zoveel in Iringa dus ik en Janna gingen gewoon optijd met de bus terug. Smiddags ben ik naar Ajolons huis geweest! Was echt super gezellig! Een vriend van hem was daar ook en hebben over van alles en nog wat gepraat! Hahaha heerlijk die cultuur verschillen! Wel bijzonder want je zit in een kamertje met alleen een gasfornuis op de grond met een kussentje en Thats it.. Dat is zijn woonkamer. Maar het heeft wel wat! Nieuwe vrouw arriveerde Savonds uit Noorwegen. Ook weer bejaard. Blijft voor 3 maanden geloof ik. En was weer de dag van die Lariumpil dus optijd naar bed!

Maandag 16-3
Dag dat Alida vertrok! 2 maanden met haar opgetrokken en ze vertrekt! Maar besef nu heel goed dat ik daar ook sta over 2 weken!! 2 weken nog maar.. 14 dagen. Maargoed moet ook weer gewerkt worden. En Ajolon heeft een deadline vrijdag dus ik ging hem helpen. Samen in de hall. Sochtends had ik wel tijd voor hem. Smiddags even aan et speelhuis gewerkt en het dak gehaald ik Mtua met de traktor! Heerlijk achterop de traktor! Vind ik echt top! Daarna heb ik Ajolon nog geholpen met zijn werk tot 7 uur!

Dinsdag 17-3
Weer Ajolon helpen.. Dat doe ik de hele week trouwens. Ennn het ging eindelijk regenen na 1,5 week! Werd echt tijd alles werd zo stoffig. Nadeel alleen dat Erik me dak niet kon maken. Maargoed de ochtend was rustig we hebben goed gewerkt en ik had koekjes en snoep neergezet. Toen zei AJ dat Europeanen zoveel eten hahah dus we waren in Europa stijl! Haha maar iedereen kwam de hele dag kletsen en gekkigheid maken! Zoooo gezellig! En smiddags stopte de regen dus Erik heeft me dak gemaakt!! Jeeeeeej! Ik liep met een mega lach op me gezicht!!
Savonds kreeg ik een kadootje van Berit!! Gehaktballen! Hahaha ik was zo blij als een klein kind! Top dag!

Woensdag 18-3
Weer Ajolon geholpen maar Berit had gezegd dat we niet meer zoveel mochten praten anders werden we uit elkaar gehaald hahahaha net alsof ik weer op school zat. Dus we waren ietsje verder uitelkaar gaan zitten en als we iets tegen elkaar wilde zeggen gingen we fluisteren hahah maar iedereen kwam weer gezellig binnen zetten en aan het einde van de dag zaten we met 10 mensen in de hall! Was echt zo gezellig maar we hebben wel hard gewerkt! Savonds hadden we spagetti met gehaktballen en chocolade cake! Feestmaal!

Donderdag 19-3
Werken met Ajolonnnnn!! En we konden ons echt niet concentreren en volgens mij niemand want iedereen kwam binnen zetten. Ja soms heb je van die dagen! Maar de dag vloog voorbij en was super gezellig! Hihi lijkt wel of ik Ajolon al jarennnn ken!

Vrijdag 20-3
Werken met Ajolonnnn hahaha en had Erik even betaald voor zijn werk en gevraagd of die vandaag dan de tafel en de bank in het huisje kon maken! Dat ging die doen. Na 2,5 uur kwam die vragen of ik wilde komen kijken.. Was het al af!! Ik dus weer met een mega smile op me gezicht hihi.. Hoor ik smiddags van Janna dat ze die meiden erin had zien spelen en dat ze uitgenodigd was voor een feestje in het huisje. Hadden ze allemaal spulletjes op de tafel gezet enzo. Echt dan smelt ik.. Later op de dag ben ik zelf even gaan kijken en toen zaten ze ook in het huisje en op de schommel en boven! Ik kan eigenlijk niet beschrijven hoe dat voor mij voelt. Dat we dit voor die meiden hebben kunnen doen! Ongelofelijk! Maar zoals elke dag weer door gewerkt tot 7 met Ajolon. We hebben de deadline niet gehaald dus volgende week ff kijken of ik hem nog kan helpen.

Ennn toen was het nu!! Mijn laatste week gaat in! Ik kan het bijna niet geloven dat ik naar huis ga.. Maar toen ik hierheen ging kon ik niet beseffen dat ik ging tot het laatste weekend. Dus dat zal nu ook wel zijn! Ga ze missen! Pff..

Op naar week 12.. Laatste week!

  • 21 Maart 2015 - 10:59

    Mama:

    Ongelofelijk alweer de laatste week Jess! Maar heb je graag weer thuis in Noordwijk joepie !!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 12148

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: