Week 3!! En wat voor 1!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 3!! En wat voor 1!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 3!! En wat voor 1!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Januari 2015 | Tanzania, Ilula

Zoo we hebben week 3 afgerond! Wat een week! Ging mega snel en dat is ook niet zo gek! Ik denk op een gegeven moment komt we wel een week dat er niet zoveel gebeurd en me dagboek halve pagina's krijgt voor een dag. Maar deze week was niet zo haha ik ga het vertellen! (Ik zet de datums derbij dat vind me vader handiger haha)

Zaterdag 17 - 1
Schoonmaak en wasdag! Maar eerst ben ik terug naar me bed gegaan na het ontbijt en werd lekker om 11 uur wakker! Jeetje wat was dat lekker! Daarna ben ik de was gaan doen met een muziekje.. Even in me bubbel! Maar de meisjes hoorde mijn muziek en kwamen me helpen met me was! Wat een schatjes! De was opgehangen tussen me bedden haha kijk de foto's maar op Facebook! Vond het wel een geniaal idee van mezelf! Daarna heb ik Alida de nieuwe vrijwilligster het terrein laten zien! Ze is ook nederlands dus was heerlijk om even me eigen taal te spreken.

Zondag 18 - 1
Kerk overgeslagen en weer geslapen tot 11 haha topppp! Daarna naar de markt geweest die hier elke 3de zondag van de maand is. Ging het ook nog regenen. We hebben echt gelachen!

Maandag 19 - 1
Dit is echt een dag die ik nooit meer vergeet! Ik ging mee met Foster Family bezoeken. Dat betekend dat je langs gaat bij families om te kijken hoe hun leven is en of ze wat nodig hebben. Dit zijn gezinnen die kinderen hebben die gesponsord worden zodat ze naar school kunnen. Mensen kinderen wat is dit slecht.. Het is echt niet te beschrijven hoe slecht die mensen leven. Ben de hele dag op pad geweest heb 10 huizen gecontroleerd en had 3 dagen mega koppijn van alle indrukken. Ik wist dat het slecht was maar zo.. Kids slapend op de grond in de keuken als je het een keuken kan noemen. En dan zie je 1 heel slecht huis en dan zie je daarna een huis met een bed waar ze met ze 4en in slapen en een redelijke wc en dan zet je op je papier: " it's okay, looks good" maar het is niet okay! Is vreselijk maar vergeleken dat andere huis hebben hun et goed! Ja ik kan nog 600 bladzijdes hier over doorgaan maar wat een dag!!!

Dinsdag 20 - 1
Begin van me kantoor week! Moest veel gedaan worden op kantoor dus ik heb me opgegeven om de hele week te helpen! Maar is wel gezellig met de staff enzo! Ooh en Savonds heb ik voor het eerst gewonnen met kaarten!! Jeeeej!

Woensdag 21 - 1
Zwarte dag! Sochtends verlieten de 2 nieuwe vrijwilligers na een dag al weer Ilula ze kregen een belletje dat zijn moeder en broertje een auto ongeluk hadden gehad en het niet goed ging. Die konden dus meteen terug. Later die ochtend kregen we een belletje van Jake! 2 van zijn mannen waren nock out van de koolmonoxide en moesten met spoed naar het ziekenhuis!! Wat een drama! Ziekenhuis zei dat ze geen 5 min later hadden moeten wezen anders was het einde verhaal! Ze zijn gelukkig na 2 dagen ontslagen uit het ziekenhuis maar mensen kinderen wat was dat spannend!! Ooh en met lunch hadden we pannekoeken! Ik heb staan springen als een klein kind!

Donderdag 22 - 1
Voetbaldag!! Een ochtendje werken en smiddags heeft de staff een voetbal wedstrijd tegen de jongens van de highschool! Dus 3 uur klaar met werken en op het gras liggen in de zon kijken naar die gasten! Iets wat ik heerlijk vind om te doen en me dag kon helemaal niet meer stuk toen Savonds Jake koekjes had als toetje hahahaha

Vrijdag 23 - 1
Feestdag! Sochtends gewerkt en smiddags vrij want ik had alles af! Jeeeeej!! Maar smiddags was het beetje aan het regenen en onweren dus ik "de onweer liefhebber" dacht ga achter even kijken of ik kan kijken naar de onweer. Ik aan de wandel breekt ineens de pleuris los! Maar echt de hemel kwam naar beneden ik ging dus schuilen in een schuurTJE! Onweer, hagel, wind.. Flits en meteen een knal! Zat ik daar helemaal alleen! Half uur lang heeft het volgehouden! Rivieren stroomde over het terrein hahaha heb ik weer!! Maar op een gegeven moment was ik weer veilig, koud en lek gestoken dat dan wel maar veilig. Daarna was et cake bak tijd!! Een cake bakken op vuur! Dat is een keer want anders maar jeeeetje wat was die lekker. Stiekem die gasten ook wat gegeven hahaha liefde van de man gaat door de maag toch? Hahaha
Savonds trok Jake zijn mooie nieuwe overhemd aan dus ik zei dan doe ik een jurk aan! Ik voelde me eindelijk weer beetje Noordwijks! Was gedoucht en me jurk alleen me hakken nog hahaha dus mooi zittend aan het avondeten met als toetje cake met chocopasta! Hebben we als avondeten pizza!!! Me dag kon niet beter eindigen hahaha

Dus al met al een lange snelle bizarre raare gekke week! Maar echt heel zwaar maar ook super leuk! Echt heel veel gelachen en heel veel gebid voor alle mensen die het echt nodig hadden! Ja ik ben hier wel thuis. Ja ik maak elke dag weer wat mee en ja wat mis ik thuis! Maar wat heb ik zin in me nieuwe week!!!

  • 24 Januari 2015 - 23:23

    Marijke:

    hoi lieverd jij heb zeker veel meegemaakt de afgelopen week maar ik geniet wel van je verhalen zeg ervaring zul jij zeker veel opdoen zeg geniet ervan maar pas ook goed op jezelf dag lieve jes xxx

  • 25 Januari 2015 - 10:36

    Dianakoel:

    hallo Jess wat heerlijk om te lezen dat je een beetje gewend bent!! mooie verhalen en ervaringen om te lezen. geniet nog volop het is voorbij voor je het weet. dag lieve jess

  • 26 Januari 2015 - 00:03

    Odette De Ridder:

    Wat een ervaring en er zullen er vast nog meer volgen!

    Groetjes,

    Odette

  • 30 Januari 2015 - 13:51

    Linda Kamp:

    Hoi Jessica,
    Wat fijn om te lezen dat je nu gewend bent daar. En wat een heerlijk enthousiast verhaal. Dit is een prachtige ervaring voor de rest van je leven. Ik wens je verder heel veel succes en plezier. Heb je al meer info over wat er met het geld dat je hebt ingezameld gedaan zal worden?
    Met hartelijke groet,
    Linda Kamp (moeder van Merel van het Kweklokaal)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 12157

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: