Wat een droom! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Wat een droom! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Wat een droom!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 Januari 2015 | Tanzania, Ilula

Het is de 2de zaterdag in Afrika! Ik heb besloten dat ik op zaterdag maar elke keer een blog schrijf! Ik moet wel mijn dagboek terug lezen om te weten wat ik gedaan heb haha..

Vorig weekend was mijn eerste weekend hier. Iedereen ging wat doen en ik had niks en ik had nog wel 3 dagen weekend want maandag was een nationale vrije dag! Gelukkig was daar Yui!! Wat een top meid.. We zijn naar de kapper geweest en heb haar huis gezien! Zondag ging ik naar de kerk.. Heel bijzonder!! Ik moest me voorstellen aan iedereen. Heb erg zitten genieten.. Maandag zijn Yui en ik aan de wandel gegaan en hebben we mooie plekjes gezien! We wisten alleen niet dat we zover gelopen hadden dus toen we terug wilden want we hadden honger was dat niet eens meer haalbaar.. We hadden geen energie meer! Gelukkig heb je dan altijd die gasten op de motor die je wel terug willen brengen!

Eerste werkweek.. Eindelijk werken! Wat keek ik er naar uit! Ooooooh mijn hemel er vliegt hier nu net echt een megaaaa wesp/bij beest naar binnen in mijn kamer! Hahaha
Maargoed werkweek.. Ik had aangeboden dat ik de newsletter zou schrijven. Daar mocht ik de hele week over doen! Het is gelukkig niet zoveel werk dus dat was zo af!
Verder ben ik dinsdag middag les gaan geven aan de meiden in het weeshuis. Ik had een Engels spelletje meegenomen dus dat zijn we gaan doen! Was echt super leuk! Eindelijk met die meiden!

Woensdag kantoordag gehad.. Gezellig bij Ajolon gezeten slap ouwehoeren.. Savonds viel de stroom uit!! Was zo gezellig overal kaarsjes en zaklampen! Dood eng ook want is net een spookhuis hier in het donker haha goeie plek voor een spokentocht of een horror film!

Donderdag was het tijd om afscheid te nemen van Graig, John en Steve.. Maar daarna ging ik naar Pre-school!! Wat super leuk om te zien! Wat kunnen die kleintjes al goed Engels! Ze luisteren heel goed naar de juf.. En de juf doet ook hele leuke lessen. Ze heeft gevraagd of ik een keertje les wil geven!! Jeeeej!!

Vrijdag! Wat een geniale dag! Sochtends gingen we naar de high school om daar te helpen. Dus we zijn onderweg daar naar toe is ongeveer 20 min lopen denk. Komen we na 5 min Jake tegen op zijn traktor.. Wij achterop in de aanhangwagen waar ook 3 gasten zaten werden we naar de school gebracht! Haha geniaal naar me werk met de traktor! Eenmaal aangekomen bij de high school moesten we deuren schuren en lakken.. Wat een graf klus Maarja moet gedaan worden. Dus om half 11 wordt de hele school bij elkaar geroepen.. Wij wisten niet wat er ging gebeuren. Ze stonden allemaal netjes te wachten op iets. Dus er wordt wat uitgelegd in het Swahili's en voor ik het wist gaan alle leerlingen helpen met schuren en verven! Hahaha ze hadden alle lessen geschrapt en de hele school moest klussen! Stond ik daar niks te doen en hun alles! Was zo bizar.. Ze deden het wel slordig.. Als me vader het zou zien zou die gek worden hahaha maar et was wel heeel bizar!! En in de middag heb ik de meisjes gewassen en de hele middag spelletjes gespeeld en lol gemaakt! Zitten we te zingen aan tafel gaan ze ineens "papagaaitje leef je nog" zingen! Hahahaha naja ik stond vol verbazingen die dag!

En toen was het vandaag! Heb niet zo goed geslapen vanacht dus lig weer in bed. Is voor mij ook zaterdag haha maar wat was deze week leuk! Wat vind ik het hier fijn! Ik voel me mega goed en geniet van elk moment. Ik besef heel goed dat ik midden in mijn droom zit die ik al jaren wilde beleven! Wat ik nu aan het doen ben is wat ik miste in mijzelf.. Het zien en voelen hoe andere het hebben. Wij in nederland hebben het echt heel goed en ook ik weet als ik straks terug ben dat ik zo weer ik me ouwe ritme val. Maar wat ben ik dankbaar dat ik dit nu mag ervaren en dat ik deze mensen mag leren kennen!!

Nog 10 weken in dit prachtige land met deze geweldige mensen!

P.s. Ik heb van de week het bedrag overgemaakt van alle donaties! Totaal hebben we 1728 euro opgehaald!!! Dankjewel allemaal!! Volgende week ga ik in overleg wat we er mee gaan doen!

  • 17 Januari 2015 - 08:54

    Dianakoel:

    hallo Jes fijn dat je een beetje gewend bent, en dat je al zoveel positieve ervaringen hebt opgedaan,
    ik hoop dat er nog vele zullen volgen en dat di een ervaring voor de rest van je leven wordt. lieve groet van mij!! xx

  • 17 Januari 2015 - 09:59

    Nies:

    Ha die Jess!!

    Ik lig dubbel hier!! "Ja het is lekker op de trekker" hahahaha.
    Zo te lezen gaat het prima daar! Geniet van je weekend! X

  • 17 Januari 2015 - 09:59

    Mama:

    Lief hoor die meisjes, en jij ziet er goed uit, super! Nog paar weekjes en dan zijn we bij je, en ga je ons alles live laten zien, wow! Veeeeeeeeeeeeeeel Liefs , mam

  • 19 Januari 2015 - 15:53

    Marijke :

    lieve lieve jes wat ben ik trots op je en wat fijn dat jij het zo naar je zin heb dit is jouw droom die je nooit meer vergeten gaat vindt het zo leuk om te lezen hoe jij dat daar beleeft blijven schrijven he dikke xxx van tante Marijke

  • 19 Januari 2015 - 19:58

    Jan:

    Dag Jessica, heb je mijn zusje Ali al ontmoet? Groet Jan K.

  • 20 Januari 2015 - 04:02

    Jessica Koel:

    Haay Jan!! Ja tuurlijk heb ik die ontmoet! Is mijn buurvrouw haha is heel prettig on af en toe Nederlands te kunnen praten haha..

    En Thanks voor de reacties!! Doet me goed!!! Xxxx

  • 20 Januari 2015 - 21:36

    Jankruyt:

    Jessica, ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben, ik denk dat je van Ali met al haar ( onze) reizen in de derde wereld erg veel steun kan hebben. Je hebt een brok ervaring naast je wonen. Veel plezier met elkaar! Ik spreek je nog wel. Af en toe een foto van Ali zou leuk zijn. Groetjes Jan K.

  • 23 Januari 2015 - 23:32

    Jan Kruyt:

    Jambo Jessica, ik kijk uit naar je nieuwe blog van zaterdag, Lekkere moessonregens gehad vandaag? En alles onderwater, beter in de moesson met 30 graden dan hier in Drenthe met vorst en mist ( zie de foto's bij Ali ) Ik ga morgen ( zaterdag) een pakje voor Ali maken en opsturen, heb jij nog wensen die ik toe kan voegen of nemen je ouders alles mee? ( Info van Ali) Groetjes JanK.
    O, ja ik heb vandaag een ree aangereden , dus dood, moest hem van de SBB boswachter Harry ( vriend van Ali) mee naar huis nemen en op eten. Er zijn te veel van in Drenthe. ( Zie foto bij Ali )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 12169

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: