Week 9: Het zit in me hart!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 9: Het zit in me hart!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 9: Het zit in me hart!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Maart 2015 | Tanzania, Ilula

Weer een week voorbij!! Gewoon weer een week voorbij.. Wat gaat het hard! Merk wel dat ik meer aan het Appe ben met het thuisfront. Waar niks mis mee is natuurlijk! Maar ga wel merken dat ik lekker wil bijkletsen enzo! En ook wel fijn om te weten dat je gemist wordt thuis. Hahaha maaaaaargoed week 9 is om! Ik ga het vertellen.

Zaterdag 28-2
Ik sliep in Neema.. Had Heeerlijk uitgeslapen tot 9 uur! Toen een lekkere warme douche gepakt en om 10 uur zat ik aan je fruitsapje op het terras samen net Alida. Daarna zijn we doelloos gaan wandelen. Bij een restaurant lekker wat gegeten en toen kwam de hemel naar beneden haha dus we hebben daar lang gezeten. Toen terug naar Ilula.. Andere vriend van Berit was gearriveerd dus ik zit nu met 6 bejaarden hahaha!

Zondag 1-3
Nieuwe maand! En laten we die goed starte door op Safari te gaan in nationale park Ruaha!!!!! Dit is nou echt wat ik wilde doen! Was ook helemaal mijn uitstapje. Ik ging met 4 bejaarden er heen en ik had alles geregel en gedaan! Ik was echt aan het huppelen als een klein kind! Dus hop hop in de auto richting Ruaha. Het is 5 uur rijden dus was een lange zit en ik moest dus plassen!!! Zeiden ze dat ik wel achter de auto kon.. Hahaha dus we gingen stoppen moest iedereen plassen. Vrouwen achter de auto de mannen voor de auto hahaha heb ik weer! Gezamenlijke plas met de bejaarden! Maar we kwamen er uiteindelijk wel! Toen we naar de receptie reden zagen we al giraffe, apen, zebra's, empala's en een nijlpaard!!! Echt naast de auto! Megaaaaa groot hahaha! Nou ik alles geregeld bij de receptie en op naar de huisje! Wauw wauw wauw wauw!! A-ma-zing! Alsof ik in een boekje stapte! Prachtig terras met uitzicht op water en land met nijlpaarden in het water. Het huisje was perfect. Echt perfect! Toen geluncht! Was echt megaaaa goed! Zelf rode bieten! Haha daarna gingen we op de afternoon safari. Was super leuk! Weer giraffe, apen, empala's en van alles en nog wat gezien! Toen avondeten was ook heeeerlijk en toen naar bed! In me grote bed.. Alleen met geluid van kikkers en nijlpaarden! Bizar!

Maandag 2-3
Ik zal even precies schrijven hoe mijn eerst zinnen zijn in mijn dagboek: " Wat een dag. Ik zit hier nu te schrijven op mijn terras. Op de grond aan mijn tafeltje. Voor mij in het water zitten 4 nijlpaarden lekker te zwemmen. Daar achter tussen de bomen loopt een giraf. Wat is dit bijzonder!!"
Je kan eigenlijk niet beschrijven hoe mooi het was. Ik werd sochtends wakker na een mega heerlijke nacht slaap en ik stap naar buiten en ruik de frisse lucht! Het was mistig maar maakte helemaal niet uit! Lekker ontbeten en toen op safari!! Lunch pakketje mee want we aten ergens daar! Hop in die auto en rijden maar!! Hoofdpunt wat er moest gebeuren! Ik wilde een olifant zien! Nou we zagen de poep van de olifant en de sporen van een olifant maar geen olifant. Maaaaar na 2 uur rijden zagen we er 1!! Heeeel ver weg.. Maar toch 1 gezien! Toen kreeg de guide een belletje dat er leeuwen waren gesignaleerd in de buurt dus we gingen als een gek rijden! Dat was echt leuk! De bejaarden vonden et niks maar ik lag gevouwen haha! Maar tevergeefs de leeuwen waren al verdwenen! Toen gingen we lunchen! Jam jam.. En daarna weer op pad. Had de hoop wel een beetje opgegeven dat ik echt van dichtbij een olifant zou zien! Na een uurtje richting de rivier rijden zagen we hele grote groepen olifanten aan de andere kant van de rivier. Wat een mooie beesten. En opeens verschijnt er een olifant op 15 meter afstand en loopt het water in en gaat badderen. Zo schattig! Daarna verder rijden. Zagen ondertussen wel veel zebra's en giraffe enzo. En toennnnnnn stond er een hele groep olifanten naast de weg!! Waar wij langs moesten! Ik kon wel janken.. HHaha zo dichtbij. Met hun oren flapperen om hun baby's te beschermen! Zo leuk!!! Zo gaaf!! Toen gingen de achter de auto de weg over steken. Wij verder rijden! Kwamen we de ene groep naar de andere tegen en ook een mama net een heeeeel klein baby'tje!! Je had me moeten zien zitten! Ik gaf gewoon licht zo erg straalde ik! Naja toen was de dag om. Dus terug en was ik dus in me dagboek aan het schrijven. Savonds weer heerlijk gegeten.. We zijn weer veilig thuis gebracht door de masai man met zijn speer en toen naar bed!

Dinsdag 3-3
Weer naar Ilula! Mega slechte nacht achter de rug! Ik ging om 10 uur slapen en ik wordt wakker met het idee dat ik er al 6 uur op zitten. Nou die dus het was 11 uur! Ik weer slapen.. Wordt ik om 12 uur wakker want er stond een nijlpaard naast me raam herrie te maken! Ik was eigenlijk wel een beetje bang hahaha een nijlpaard naast me raam! Hahaha ik werd wakker met mega hoofdpijn! Maar komt door me Larium pillen denk. Ontbeten en naar huis! Ik achter in de auto lekker liggen. Maar het zijn alleen maar zandwegen en het was 30 graden buiten! Ik werd echt helemaal maar niet goed in die auto. Hobbels en veel stof! Wat was ik blij dat we na 5 uur in iringa waren en konden lunchen! Toen terug naar Ilula! Die gasten hadden voetval wedstrijd tegen de highschool kids van Noorwegen! Dus daar ben ik wezen kijken met Josepha en Janna het nieuwe Nederlandse meisje van 18! Er waren 21 nieuwe gasten gearriveerd. Dus na het diner ben ik lekker op me bedje gaan liggen.

Woensdag 4-3
Overdag weer accountant geweest maar vond het niet zo heel erg! Zat me die gasten in de Hall! Dus is altijd gezellig! Savonds hadden we feestavond. Annloug was jarig ze was 75 jaar geworden. En Berit had me gevraagd of ik iets leuks wilde voorbereiden om te doen! Dus ik had een speech gemaakt in het Engels en dacht misschien is het wel leuk om in het Noors te doen! En daarna Jake en Janna allerlei punten van ouderdom laten opnoemen! Oooh en misschien ook wel leuk als we in een oma jurk zouden staan! Nou ik altijd met me goeie ideeën! Toen ik eenmaal me act moest doen stond ik gewoon te trillen! Stond 50 man naar me te kijken waaronder de staff en ik sta in een bloemetjes jurk een Noorse speech te doen! Hahaha Maargoed iedereen heeft weer mega gelachen! En daar gaat het om! Na het feest hadden we een quiz. 2 groepen van de staff, 2 van high school Ilula, 2 van high school Noorwegen en 1 vrijwilligers! Berit deed de vragen. Het voelde ook echt weer als high school! Ik zat met Jake (67), Osmond(71), Einar(75) en Janna(18) in een groepje! Die bejaarden waren alleen maar aan het klote hahaha de tranen liepen over je wangen! En iedereen was aan het mee lachen! Geweldig echt.. En Berit die werd helemaal niet goed! Hahahaha wat was het een leuke avond!

Donderdag 5-3
Man!! Echt geen oog dicht gedaan en ik was weer is accountant! Wat zwaar als je zo moe bent. Dus muziek aan en je dag compleet maken. Savonds hadden we na het eten optreden van de Noorse kids. Was wel leuk! Daarna potje kaarten zoals elke avond en hop naar bed! SLAPEN!

Vrijdag 6-3
Aangezien ik zoooooo hard gewerkt had deze week ( hahaha niet dus) heb ik vandaag weer vrijgenomen want Yui is terug!!! Dus we gingen naar Iringa om even lekker de beest uit te hangen! Dus we gingen met de auto want er gingen et meer naar iringa! Ooooh had Yui echt gemist! Eenmaal in iringa aangekomen gingen we naar een mega luxe hotel om daar een kamer te nemen! Mochten we niet samen op 1 kamer want ze dachten dat we Lesbo waren! Naaaaaa nog nooit meegemaakt. Wij weggegaan en gaan lunchen. Weer een pizza Hawaï hihi.. Toen bij Neema een kamer geregeld! Smiddags gewandeld en smiddags lekker chille op bed! Savonds uit eten bij mama Iringa! Heeeeeeeel erg goed eten! Italiaan! We hadden vooraf verschillende kaasjes, hoofd pizza en lasagne en na aardbeienijs en als drankje Bier!!! Helemaal top! Heerlijk zitten kletsen! Om 10 uur naar het hotel en nog lekker zitten kletsen! Wat een top avond en we hebben ons ook nog is gedragen hahaha

En toen was me week weer om!! Prachtige week weer!! Met heel veel mooie momenten!! Ik ga et missen.. Nu nog 3 weken, maar deze week wel besloten dat ik hier nog een keertje terug kom!! Het zit in me hart nu.. Ik kan dit niet voor altijd afsluiten!

Op naar week 10!!

  • 07 Maart 2015 - 20:35

    Mama:

    Heerlijk Jess ben blij voor je wat veel mooie ervaringen ! Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 12140

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: