Week 7: Peacefull - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 7: Peacefull - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 7: Peacefull

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Februari 2015 | Tanzania, Ilula

De site doet et weer!!! Dus hij staat nu ook hier!

Het is nu nog maar 5 weken en ik begin het eigenlijk wel lekker te vinden hier! Me lieve gezin was er en ik voelde even weer hoe het thuis was. Heel erg fijn.. Maar ook een besef dat ik me hier heel kalm voel en rustig. Was is het hier peacefull.. Echt met geen mogelijkheid te beschrijven. Maargoed ik zal even vertellen wat ik van de week heb gedaan!

Zaterdag 14-2
Valentijnsdag! Ja dat doen ze hier ook en ik kreeg hier meer berichtjes als dat ik thuis krijg hahaha misschien toch maar hier gaan wonen? Haha nee doe maar niet. Maargoed we zijn naar iringa geweest. Me mama en zusje zijn er nog dus we gingen naar Neema Graft! Daar wilde me mama graag heen. Toen zijn we even over de markt gelopen en de stad laten zien. Daarna weer lunchen bij Neema. Gaat het opeens mega hard regenen en onweren en ik ben stront verkouden dus me mama zegt zullen we anders binnen zitten je bent al verkouden. We zitten goed en wel net 2 min binnen slaat de bliksem in! En bij het tafeltje waar wij net zaten kwam er een steekvlam uit het stopcontact!! Had ik daar dus gezeten had ik nu een prachtige brandwond op me been! Hahaha mensen die er naast zaten kwamen ook naar binnen om tegen me te zeggen dat ik daar net zat en dat ik geluk had! Hahaha als ik me mama toch niet had hahaha maar we zijn veilig thuis gekomen hoor.

Zondag 15-2
We gaan naar de Masai! We zouden er gaan slapen maar ik was verkouden, Alida had last van der been, me zusje had een ontstoken teen.. Dus mama vond het niet verstandig om er te slapen! Ja en dan is het je mama en dan moet je luisteren. Dus we gingen erheen. Eerst naar de kerk daar, daarna kregen we rondleiding langs de huizen van zijn 5 vrouwen. Daarna vragen uurtje mochten we alles vragen. Super leuk! Toen was het tijd om hun kleding aan te doen! Hahaha nou het was carnaval in nederland maar wij hebben meegedaan hoor! Wat zagen we eruit en daarna moesten we in een rijtje achter elkaar jongen meisje jongen meisje naar de oudere lopen! Dus in de polonaise hahahaha ik heb me kapot gelachen. Toen moesten de meisjes en jongens tegenover elkaar staan en werd er gezongen ( in hoeverre je het zingen kan noemen) en dan gingen de jongens heel hoog springen en de meisjes met hun sieraden zwaaien hahaha wat een bijzondere ervaring. Iris en ik gingen nog even naar de grond zakken alsof we in de kroeg stonden en de jongens moesten zo hard lachen dat het zingen niet meer ging lukken! Ja was dikke lol! Maar uiteindelijk was ik blij dat ik niet op een koeienvachtje hoefte te slapen!

Maandag 16-2
Hele rustige dag. Mama en zusje gingen met de Foster family mee en ik ben ontspannen de newsletter gaan schrijven. Heb eigenlijk niet zoveel uitgevoerd hihi

Dinsdag 17-2
Laatste dagje met mama en zusje. We gingen naar de scholen toe om de sponserkinderen te fotograferen en schriften te geven. We waren echt een attractie als 3 witte vrouwen! Smiddags kwam de hemel weer naar beneden en viel het stroom uit!! Jeeeej heerlijk vind ik dat!! Vlak voor het eten ging die weer aan! Beetje jammer.. ik dacht eten met kaarslicht! Maar dat feest ging niet door. Zijn we klaar met eten valt het licht weer uit! Hahaha potverdikkie! Dus het was megaaaa donker hier! Want noodverlichting was ook uit dus als je in de gang keek kon je het einde van de gang niet zien! Net een spookhuis.

Woensdag 18-2
Mama en zusje gaan naar huis! We hadden nog steeds geen stroom en het regende ook nog steeds. Dus in slecht licht laatste dingen inpakken enzo. Daarna mama en zusje op de bus gezet! Tranen natuurlijk weer! Hahaha toen ben ik naar pre-school gegaan. Daar geholpen. Smiddags niet zoveel uitgevoerd en toen om 17.00 uur kreeg ik berichtje van Justin dat die hier was met mijn sponsor kind!! Super leuk!! Meisje van 11.. Haar moeder is blind en der broer zorgt voor het gezin maar zij wil graag naar school en ze wil lerares worden. Dus ik der wel aangesproken dan ik echt wil dat ze naar school gaat en dat ik der zal steunen.. En of ze me op de hoogte houd enzo. Naaaa was zo leuk!!! Dus ik heb een sponsor kind! Leuk Meisie!

Donderdag 19-2
Heeeerlijk geslapen! Wel weer lekker alleen in me kamertje. Sochtends ging ik weer naar scholen om foto's te maken van de kids. Smiddags newsletter schrijven. Nog even gewandeld met Jake haha Savonds gingen ze klassieke muziek luisteren. Dacht dat ik helemaal niet goed werd! Krijg je als je met drie 60+ Mensen aan tafel zit hahaha.

Vrijdag 20-1
Ooooh happy dayyyy! Vrolijk opgestaan geen idee waarom. Moest eigenlijk kleren sorteren ofzo maar dat was al gedaan dus ben klusjes gaan doen in de hall. Heb alleen maar zitten geinen met die gasten hier. Hahaha ik was gezellig vervelend. De mensen die dit lezen en die me kennen weten hoe ik dan ben! Smiddags heb ik lekker niks gedaan. Beetje zitten chille.. Mensen vervelen.. Uurtje geslapen.. Met de meisje buiten zitten klieren en toen was et alweer avond. En me week weer om!

Dus je ziet het. Het wordt een beetje een gewoonte hier. Lekker ontspannen. Beetje lol trappen. Iedereen beetje op de stang jagen hihi ik vermaak me wel hoor!!

Maar daar tegenover heb ik me vriendinnen al geappt dat ik de 31ste uit eten wil en lekker vlees wil eten en me perencorntje wil drinken! Hahaha.. Nog 5 weken!

  • 25 Februari 2015 - 17:51

    Pa:

    Weer leuk om te lezen lieverd, nog ff volhouden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 12172

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: