Week 5: I'm so happy!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 5: I'm so happy!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 5: I'm so happy!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 Februari 2015 | Tanzania, Ilula

Jeetje wat ben ik blij!! Hahaha ik ga gewoon me week vertellen dan snap je waarom ik zo blij en gelukkig ben!! Haha

Zaterdag 31-1
Alida en ik zijn vertrokken naar Iringa! En we gaan er een nacht slapen!!! Dat is lekker!! Dus wij naar Nema Graft (weet niet of je het zo schrijft) en vragen of ze nog kamers hadden. Hadden ze alleen nog 2 familie kamers! PRIMA!! Komen we die kamer in 2 persoonsbedje en een warme douche en een zit wc!! Alsof ik in de hemel beland was hahaha ik was zo gelukkig als een klein kind. Dus we hebben onze spullen neergelegd en zijn toen lekker gaan slenteren door de stad. Heb peper en zout stelletje gekocht en een armbandje. Toen terug naar het hotel en chille! Savonds gingen we eten bij Seivilla. Heb ik heerlijke kip op met cashewnoten!! Was echt verrukkelijk ennnn een Heineken biertje!!! Die was lekker!!! Hahaha toen terug naar het hotel en een warme douche genomen! Na de warme heerlijke warme douche wezen FaceTime met me lieve vriendinnetjes!! Toen slapen.....

Zondag 1-2
Het is februari!! Ennnn ik heb uitgeslapen!! Kwart over 9 pas eruit!! Jeetje wat een weekend van goud!! Na het opstaan zijn Alida en ik weer rondjes wezen lopen en toen op een terrasje gezeten. Maar we zijn optijd terug gegaan want op zondag is het rustig in de stad!

Maandag 2-2
Kantoordag!! Maar wat was et gezellig. Yui is terug dus die kwam gezellig bij me zitten en Ajolon ook! Ik een muziekje aangezet en een Nederlandse les gestart. Jeetje wat heb ik gelachen! Tussendoor heeft Alida ons 2 kameleonen laten zien en later op de dag gingen we aan de wandel na de regen en vonden we er nog 1!! Yui en ik hebben hem meegenomen en Leon genoemd. Lopen we terug naar huis staan justin en Ajolon daar hahaha gingen ze weg rennen voor onze baby kameleon! Wat een humor!! Toen was het eet tijd en we hadden pizza!! En ik mocht lekker veel van jake en Alida! Jammieeee!! Lig ik Savonds in bed hoor ik was vallen op de grond, ik bidden dat het geen grote spin was haha en gaan slapen!

Dinsdag 3-2
Wekkertje ging af.. Ik me ogen open en me benen uit bed! Ligt er een mega kakkerlak op zijn rug! Gatverdamme.. Dat was dus wat ik hoorde.. Bah bah bah! Die pak ik dus niet op! Ik Alida gevraagd of ze hem voor je wilde opruimen. Dus ze gaf hem aan Justin en nu was justin achter mij aan het aan rennen haha terug pakken van de kameleon! Hahaha.. Overdag weer in de hall "gewerkt" met Yui!! Toen had Alida smiddags een grote slak gevonden!! Ik buiten onderzoeken kwamen de meiden erbij zitten en toen was het 17.00 uur! Wandel tijd met jake! Dus meiden van het weeshuis ook mee. Met de hele stoet een rondje om het voetbalveld!

Woensdag 4-2
Kantoordag!! Maar ik had echt geen zin en Yui ook niet dus zaten lekker beetje te knutselen enzo. Toen vroeg Ajolon of ik mee liep naar de shop! Dus ik ging gezellig mee en nam me zonnebril mee en ook 1 voor Ajolon. Komen we daar bij de shop Enicka tegen en wasi wasi. Die liepen ook mee terug. Hebben we gewoon de hele terug weg een fotoshoot gehad met de zonnebrillen! Was echt ongelofelijk hahaha ze waren helemaal verkocht door me piloten brillen! Ik heb nog nooit zoveel foto's gemaakt omdat er zonnebrillen waren haha. Eenmaal bij het weeshuis aangekomen kwam Adam ook nog even om de zonnebrillen op te doen. Dus toen heb ik gezegd neem maar mee met lunch. Hebben ze weer 100 fotos gemaakt. Wat een gekke haha maar wat een leuke dag!!

Donderdag 5-2
Papa en broertje vertrekken vandaag met het vliegtuig!!! Ik een zwaar relaxte dag! Sochtends nie zoveel gedaan beetje in de hall zitten met Yui hahaha zoals gewoonlijk! Smiddags arriveerde er een gast voor 1 dag uit Nederland. Dus na de lunch wilde zij naar het ziekenhuis om te kijken dus dat zijn we wezen doen. Baby kamers gezien waar ze heen gaan als ze te vroeg geboren zijn. Was wel interessant. Om kwart over 4 had de staff weer voetbal!! Lekker in het zonnetje naar die gasten zitten kijken! Dit keer hebben ze gewonnen!! Woehoeeee!! Ze speelde tegen de leraren van de high school! Haha humor!

Vrijdag 6-2
De dag dat papa en broertje komen!! Ik heb geen oog dicht gedaan snachts! Had er te veel zin in. Ik kon sochtends ook niet werken was er met me hoofd niet bij! Ze kwamen om 14.00 uur dus ik moest ook heeeeel lang wachten! Maar eindelijk was het zover daar kwam de auto! Papa stapte uit en ik had me voorgenomen niet te huilen! Maar ik gaf hem een knuffel en hij zei: achhh kindje toch wat zit je ver weg!! En jaaaahoor daar kwamen de tranen!! Mensen kinderen wat is het fijn om even iemand te knuffelen die je zo dierbaar is en zo vertrouwd!! Na een hele lange dikke knuffel stond naar me kleine broertje!! Me grote vriend.. Ik heb hem echt plat geknuffeld!! Jeetje wat fijn dit! Dus ze zijn hier!!! Heb ze het terrein laten zien en de meisjes hebben voor hun gezongen en pa en broer moesten ook even meedansen hahaha.. En toen mocht ik eindelijk me verjaardags kadotje aan me broertje geven!! En het issssss... Een kip!!! Morgen gaan we een kip slachten bij een Afrikaans gezin en hij mag het doen! Hahahah maar we hebben 2 kippen dus als ik durf ga ik het ook wel doen!

Dusssss dat was me week!! Een hele hele hele leuke week!! Ik ben zo blij!! En nu helemaal nu me broertje en papa er zijn!!! Volgende week dinsdag mama en zusje!! Happy happy happy!!

Ook nog droevig nieuws.... Onze kameleon Leon hebben we vandaag (vrijdag) dood gevonden buiten!! Hele trieste zaak...

Op naar week 6 alweer!!!!

  • 06 Februari 2015 - 21:48

    Mama:

    Haha, lekkere leuke week, we zien je dinsdag !! <3

  • 06 Februari 2015 - 22:03

    OldMoney:

    Yeeeees, u still have moreeee time to learn more swahili words, but I dont undestand what u write above i hope its soooo good
    Leuk je te ontimoeten!!

  • 07 Februari 2015 - 11:04

    Marijke:

    heerlijk weer dit verslag heb het weer met genot zitten lezen wat jij daar allemaal daar meemaakt dit ga jij nooit meer vergeten fijn dat je vader en broer er zijn geniet ervan dat ze er zijn en veel plezier met de kip ben benieuwd heel veel xxx van Marijke ,

  • 08 Februari 2015 - 12:28

    Ida:

    Hoi Jes
    geniet van de week met pappa en Janco. Want voor je een ademhaling hebt gedaan is de week al weer om. Doe de groeten aan beiden.
    Liefs Ida en de groeten van Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 12141

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: