Week 4: Ziek.. - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 4: Ziek.. - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 4: Ziek..

Blijf op de hoogte en volg Jessica

30 Januari 2015 | Tanzania, Ilula

Zo week 4 alweer voorbij! Ik weet het normaal doe ik me blog op zaterdag maar morgen ga ik naar Iringa en slaap daar ook dus ik weet niet wat me dag/avond me brengt en of ik dus tijd heb! Dusssss vandaar vandaag en aangezien ik al in bed lig (20.00 uur) heb ik tijd!! Okeeeeuuh Lets begin!!

Zaterdag 24-1
Wat een geweldige dag was dit!! Sochtends hadden we eerst afscheid genomen van Laura en Emily. Daarna vertrokken we (Alida, Josepha en ik) naar Iringa. Zitten we in de bus stopt hij bij Ilula.. Zeg maar de volgende halte. We staan daar echt mega lang en toen ging die weer rijden. Stoppen we bij het politie bureau! Gewoon de bus vol met mensen. Na een kwartier ging Josepha toch maar even vragen wat er was. Had de buschauffeur ruzie gemaakt met iemand en ze hadden aan elkaars kleren getrokken dus er moest een verklaring afgelegd worden bij de politie! Maar de buschaffeur werd daar ook boos dus de politie had zijn sleutels afgepakt. Naaaaaaa kinderachtiger kan niet!! Wij eruit en een andere bus gepakt! Eenmaal in Iringa aangekomen zijn Alida en ik lekker aan de wandel gegaan en Josepha ging naar een nichtje van der! Alida en ik zijn lekker wezen shoppen en toen lunchen! Ik had pizza en cola!! Jammmmie!! Om half 4 zijn we weer terug gegaan! Savonds aan et avondeten had ik je rode clownsneuzen te voorschijn gehaald.. Jake er 1 op gezet en toen met ze alle op de foto!! Wat hebben we gelachen!! Zo langggg verhaal maar dat was zaterdag!

Zondag 25-1
Een echte zondag. Ontbijten ik lekker terug naar bed.. Om half 12 eruit.. Lekker koud douchje gepakt. Toen me was gedaan met muziek en smiddags/Savonds gebeld met mama onder genot van red bull en m&m's!! Hahaha

Maandag 26-1
Sochtends les gegeven op de pre- school was echt super leuk om te doen! Heb ze de kleuren Red, Blue, Yellow and Green geleerd! Daarna met de weeskids terug gewandeld maar was echt mega zonnig en we liepen op slakken tempo want Whitness is niet zo snel! Smiddags kreeg ik mega hoofdpijn en misselijk. Wel gewerkt maar optijd naar bed want was echt niet lekker!

Dinsdag 27-1
Het is zover! Ik was ziek! Man wat voelde ik me beroerd!! Was warm en koud tegelijk.. Draaierig.. Misselijk.. Hoofdpijn! Gatverdamme dus ik ben terug naar bed gegaan en heb de hele ochtend liggen slapen! Smiddags nog steeds helemaal niet goed! Waarschijnlijk een zonnesteek! Wat *** zeg!! Mensen kinderen wat voelde ik me slecht! Ooooh ja toen lag ik sochtends lekker te dromen.. Droomde ik dat ik samen met me pa in de AH liep en dat die een broodje carpaccio voor me ging maken!!! Ooooooh hahahaha hoe erg!!

Woensdag 28-1
Me kleine broertje jarig!!! En dat mocht iedereen ook weten sochtends hahaha ik was nog steeds niet lekker maar kon echt niet nog een dag in dat kamertje gaan liggen! Dus ik ging sochtends mee om boompjes te planten bij gezinnen! Echt prachtige natuur gezien! Wat een mooi land is dit!! Smiddags bij Justin op kantoor gezeten en hem geholpen met zijn werk! Best dagje! Savonds FaceTime met het gezin! Die zaten natuurlijk allemaal bij elkaar voor Janco! Zo was ik er toch ook een beetje bij!!

Donderdag 29-1
Opstaan was helemaal bout. Nog steeds niet lekker dus aan het ontbijt en daarna me eten laten zakken en nog even op bed liggen. in de ochtend naar pre-school.. Daar hoefde ik eigenlijk niet zoveel te doen. Smiddags heb ik administratie maar weer is geholpen!

Vrijdag 30-1
Weer niet zo'n lekkere nacht achter de rug! Maar het gaat me opbreken nu! Sochtends gingen we project bomen planten doen bij een basisschool! Was eigenlijk wel leuk om te zien! De leerlingen hebben heel hard om me gelachen toen ik ging helpen. Haha maar we waren optijd terug dus ik ben even gaan liggen. Viel meteen in slaap voor een half uur. Smiddags de administratie maar weer geholpen maar om half 5 had ik het wel gehad voor vandaag! Maar vanaf vandaag gaan we elke dag om 5 uur met Jake een rondje om het voetbalveld lopen want hij moet afvallen! Dus dat hebben we gedaan en daarna ben ik met de meisjes nog lekker wezen tuttelen!

En toen was het nu! Voel me nog steeds niet 100% vandaar lekker vroeg naar bed. Ik voelde me dinsdag echt niet okay en dan is het echt heel vervelend dat je hier bent! Maar daarom heb ik echt heel veel aan alle lieve reacties die iedereen op Facebook en onder mijn blog zet! Ik lees alles en dat doet me toch echt even goed!! Bedankt.. Jullie helpen me er gigantisch mee!!

Zooo op naar volgende week!! En dan komen me vader en broertje!!! Jeeeeeej!!! Zoveel zin in!!!

Oooh en over het opgehaalde geld. Het schilderen wat het eerst zou worden gaat niet lukken. Naja het mag wel maar ze kunnen het geld beter gebruiken voor spullen. Als me vader en broertje hier zijn gaan hun de eerste dingen opstarten zodat ze vanaf daar kunnen gaan opbouwen! Hou jullie op de hoogte!!

Op naar week 5!!!!

  • 30 Januari 2015 - 18:50

    Kimm & Mexi:

    oowh wat rot om te lezen dat je ziek bent.. Hier heerst de griep:-(pff word niet goed van mij zelf

  • 01 Februari 2015 - 23:17

    Marijke:

    kop op jes het gaat wel snel he maar je heb weer iets naar uit te kijken je paps en broertje heerlijk zeg en dan moet je wel beter zijn he heb toch weer heerlijk van je verhaal genoten nou lieverd dikke xxx van marijke

  • 03 Februari 2015 - 11:30

    Diana Koel:

    hallo Jes wat curry dat je ziek bent geworden, dan mis je de luxe van thuis wel een beetje denk ik.
    ik ben blij te lezen dat je het wel naar je zin hebt. en als papa en Janco komen gaat de tijd ook heel wat sneller. mama komt ook nog heb ik gehoord dus dan is het zo april. vergeet niet te genieten en zoveel mogelijk positieve ervaringen op te doen . heel veel sterkte en tot je volgende blog. xxx

  • 04 Februari 2015 - 10:05

    Ida De Booij:

    Hoi Jessica

    Heftig hoor een zonnesteek. Maar ik hoop dat het nu beter gaat. Gezellig hè dat je paps en broertje eraan komen. Dan heb je even en break en later komen je moeder en zus geloof ik ook nog nou dan gaat de tijd snel en voor je het weet ben je weer thuis. Je kunt er in ieder geval weer een ervaring in je leven aan toevoegen en wie weet wat het je gaat brengen. Hier gaat alles zijn gangetje dus niets nieuws te melden. Nou meidje hou je goed en tot hoors.

    Knuffel van Ida en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 12137

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: