Week 8: Sensatie en Gekte! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu Week 8: Sensatie en Gekte! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Jessica Koel - WaarBenJij.nu

Week 8: Sensatie en Gekte!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 Februari 2015 | Tanzania, Ilula

En dan zit je in week 8 en nog gebeuren de bizarste dingen! Hahaha houd niet op hier! Gaan we weer.. Week 8!!

Zaterdag 21-2
Jeeetje opstaan was drama! Ben nog niet zo slecht opgestaan! Was niet te genieten en dat was erg te opvallend aan tafel. Ik zei niks en dat viel ze natuurlijk op! Haha toen gingen ze klagen over relaties en mannen en trouwen en pfffff hahaha ik denk hou maar wijs me mond. Is voor iedereen et beste hahaha Maargoed spullen pakken en op naar de Iringa. Daar lekker gewandeld.. Supermarkt geweest. We (Alida en ik) sliepen er niet dus gingen weer naar huis nadat ik eerst even een koud Heineken biertje had gedronken! Hihi kom ik hier aan zijn die meiden helemaal los aan et gaan.. Wat gezellig!!

Zondag 22-2
Ze hadden hier scouting dag.. En ik had echt geen zin om daar bij te zitten. Dus ik heb lekker zitten chille in me kamer. Uiteindelijk toch maar even gaan kijken kon meteen met een spelletje mee doen. Rustige zondag! Heeeeerlijk!

Maandag 23-2
Voorbereiding beginnen van de markt! We hadden heeeeel veel kleren dus moesten alles sorteren enzo. Zat een prachtig mantel pakje bij voor iemand van 70 dus die heb ik even aangegaan. Hahaha heerlijk ff gek doen! Ik hou ervan! Toen was het begonnen dus heb ik van alles aangehad hahaha. Voor het avondeten kwamen er 2 vrienden van Bibi aan. Ook allebei 75 jaar! Dus ik zit hier nu met 5 bejaarden! Superrrrrrrr!! Savonds hadden we patatjes en ik had mayonaise gekocht! Lekkerrrrrrr

Dinsdag 24-2
Kantoordag! Deo had me nodig met dingen invullen van de sponser kids en hij had het zo lief gevraagd dan kan ik natuurlijk niet weigeren. Maar smiddags hoorde we dat de pleuris was uitgebroken in Mtua! Het dorpje verderop! Sochtends was er controle geweest voor alcohol verkoop en er was een vrouw die het toch deed dus de politie wilde haar een boete geven en toen ging ze wegrennen. Maar ze viel en overleed ter plekke aan haar hoofdwond! De menigte vond dat de politie dat gedaan had en ging de politie bekogelen met stenen. Maar de politie hier heeft geen wapens dus hun gingen rennen! Andere politie mannen kwamen toen helpen maar andere mensen ook. Dus het was op een gegeven moment 300 man tegen een paar politie mannen. Uiteindelijk wilde ze het politie bureau in de fik zetten naar dat lukte niet dus er zijn 2 politie auto's in de brand gegaan. Uiteindelijk kwam het leger uit iringa om te helpen. Zij kwamen met traangas. Maar omdat zij met wagens kwamen en er maar 1 weg is hadden ze 5 stroken van autobanden op de weg gelegd en in de brand gestoken!! Uiteindelijk zijn er ook nog schoten gevallen in hier Ilula. Iedereen was in rep en roer want zoiets gebeurd nooit hier!! Spannendddd... Maar de politie is 2 dagen niet geweest en het leger heeft hier de boel in de gaten gehouden! Leek wel een oorlogsgebied! Sensatie sensatie!

Woensdag 25-2
Vandaag ging ik op de pre-school de hele ochtend filmen! Dus ik was daar om 8.30 uur stonden ze netjes op me te wachten. De juffen hadden heel programma gemaakt zodat ik van alles wat had. Engels, rekenen, spelletjes buiten, bijbel en de lunch. Super leuk! Is echt heel leuk geworden de filmpjes! De kids waren ook super enthousiast.. Als ik nu aan kom lopen is het ook: heeeeee jesscaaaa! Hahaha super! Maakt echt me dag goed! Smiddags heb ik even alles uitgezocht en op me harde schijf gezet. Savonds hadden we lekker avondeten! Worstenbroodjes, pannekoeken, aardappel en erwten. Heb me helemaal prop vol zitten eten! Hihi

Donderdag 26-2
Dag van de markt! Gaos!! Personeel vragen of ik kleding, koffers of schoenen wil verstoppen zodat ze zeker weten dat ze het hebben haha ik wist echt niet wat ik moest verwachten. Dus de hele dag alles klaar gemaakt. In de hall, op de gang het was best wel een grote markt! Schoenen, koffers, ondergoed, sokken, vrouwen/heren/kinder kleren, laptops, schoolspullen! Kon niet gekker. Dus in 16.15 uur zouden we de deur open doen. Al het personeel naar buiten. Stonden ze te dringen voor de deur. Stond wel 40 man ofzo hahaha en toen ging de deur open! Allemaal rennen! Helemaaaaaal gek! Maar was een goeie markt!! Veel verkocht en iedereen was happy! (En ik heb sommige toch beetje geholpen haha) Na de markt moest alles weer opgeruimd en in dozen! Laaaaange dag dus!

Vrijdag 27-2
Geslapen als een prinses! Was helemaal kapot van die lange dag.. Maar had vandaag vrij genomen! Sochtends eerst nog de laatste dingen regelen voor de safari! Ik ga met de bejaardeclub (Alida, Babu Jake en echtpaar van 75) 3 dagen op safari!! Hahaha en ik als jonkie regel het allemaal wel even. Daarna ben ik met Alida naar Iringa vertrokken! Nu wel lekker hoteltje geboekt. Dus eerst moesten op jacht om geld te pinnen! Nooit bij nagedacht dat het payday was! Alle banken helemaal bom vol met mensen! Maar het is gelukt! En ik moest 1.000.000 Tsh hebben! Dus ik liep gewoon met een miljoen op zak!! Geniaal! Het is 500 euro maar toch leuk om een miljoen te hebben. Smiddags zijn we wezen lunchen had ik een pizza Hawaï en een koud Heineken biertje en prachtig uitzicht! Smiddags een heerlijke warme douche genomen! Wat is dat toch een genot! Savonds heerlijk kip met patat en daarna in me hoteltje zitten FaceTime met vrienden! En toen heeeerlijk in slaap gevallen in me tweepersoonsbedje!

Ja en dan was de week alweer voorbij! Als een sneltrein.. Niet normaal! Zondag dus op safari met de bejaardeclub! Als ik dan dinsdag terug kom heb ik 3 kamergenoten! Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. 3 meiden van 18! Hahaha dan ben ik de bejaarde hahaha!
En nu is het nog maar 4 weken! 4 weken ga ik alweer naar huis! En de eerste week zat ik me thuisfront te Appe dat ik een ticket eerder ging boeken want ik hield het niet vol blablabla. En nu...... Wil ik niet naar huis!! Dus nog volle bak 4 weken genieten en alles in me opnemen en dan is deze droom ten einde, maar we maken gewoon weer een nieuwe droom!

  • 28 Februari 2015 - 17:29

    Mama:

    Haha Jess ! Druk weekje , maar klinkt goed! Ben blij voor je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 12150

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 06 April 2015

Vrijwilligers Werk In Tanzania!

Landen bezocht: